Smaczne sushi - wybierz rodzaj dla siebie

Smaczne sushi – wybierz rodzaj dla siebie

Kuchnia azjatycka od lat zyskuje na popularności. Elegancka, japońska restauracja to coś, co można spotkać w każdym większym mieście. Pierwszym, co kojarzy się z tego typu miejscem, jest smaczne sushi.

Sushi, czyli typowo japońska potrawa, składa się z ugotowanego ryżu i dodatków, które zwykle występują w surowej postaci – najczęściej są to owoce morza, wodorosty nori, ryby i warzywa, a także japoński omlet, grzyby, tofu oraz sezam. Do sushi serwuje się sos sojowy, chrzan wasabi oraz marynowany imbir. Ten ostatni spożywa się pomiędzy różnymi kawałkami potrawy, aby oczyścić kubki smakowe. W ramach ciekawostki można dodać, że do sushi tradycyjnie zamawia się zieloną herbatę.

Sushi występuje w kilku rodzajach. Nigiri stanowi najstarszą formę tej potrawy. Składa się z owalnego kawałka ryżu, na wierzchu którego kładzie się dodatki. Hosomaki to cienkie rolki z tylko jednym dodatkiem. Z kolei futomaki to grube rolki, do których dodaje się minimum cztery różne składniki. Uramaki występuje pod postacią rolki zawijane w odwrotny sposób – na zewnątrz znajdują się glony nori, a wewnątrz – ryż; ponadto w tej wersji ryż często posypuje się sezamem. Sashimi nazywa się „sushi bez ryżu”, czyli po prostu kawałki surowej ryby z dodatkami.
Jak widać, smaczne sushi można wybierać spośród różnych form. Niemniej w czasach, kiedy dieta jest dla wielu ludzi bardzo ważna, na pewno warto odpowiedzieć na pytanie: ,,czy sushi jest zdrowe?„. Niektórzy mogą obawiać się tej potrawy przez to, że większość jej składników jest surowa. Obawy są jednak niesłuszne – odpowiedni dobór i przygotowanie poszczególnych elementów chroni przed zatruciem. Wielu szefów kuchni używa tylko ryb, które wcześniej zostały zamrożone, aby zminimalizować ryzyko ewentualnego zatrucia. W wypadku ryb należy podkreślić, że są niskokaloryczne, bogate w białko oraz kwasy n-3 i n-6. Ryż to idealne źródło węglowodanów, bezpieczne dla osób na diecie bezglutenowej. Z kolei wodorosty nori mają dużo białka, węglowodanów, składników mineralnych oraz witamin: B, C i A.

Sushi przestaje być kojarzone z koniecznością wydania dużej sumy pieniędzy. Coraz częściej można zjeść smaczne sushi w przystępnej cenie. Spróbuj, a na pewno polubisz sushi.

Leave a Response

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *